Svar I den nya produktstrukturen har vi valt att frångå den tidigare katalogstrukturen och istället valt att bygga upp den produktorienterat. Detta innebär att det är produkten som är i centrum och inte var eller av vem den används. Många av våra kundgrupper använder sig inte av listnummer/flikar så därför har vi valt en mer produktorienterad katalog. Men det går att söka på flik-nummer om så önskas. I den produktorienterade katalogen kan du snabbare hitta dina produkter baserat på funktion/användning. Använd filterfunktionerna för att snabbare hitta produkter i katalogen. Detta gör att listnummer och flikar inte visas eller behövs längre.
Svar Välj produktkategori för att få fram artikelattribut att filtrera på. Detta gör att du snabbt får få relevanta produkter att välja mellan. Eller så gör du en sökning med produktnamn, e-nummer/artikelnummer och beteckning etc. Ju mer specifikt du söker desto mer relevans får du i sökresultatet. Glöm inte att använda filtrering både i dina sökningar men också i kategorierna/katalogen.
Svar Du filtrerar dig fram på konceptartiklar som Solar Plus och Solar Light. Du kan filtrera på om produkterna finns i lager och/eller om det ska vara möjligt att leverera med Fastbox. Även på veckans produkter och utförsäljningsprodukter. På produkt nivå så filtrerar du helt enkelt på de produktegenskaper du söker. Med filtreringen hittar du det du söker på nolltid.
Svar Om du hittar produktdata som inte stämmer, lämna gärna återkoppling via funktionen ”Stämmer inte artikelinformationen eller har du förslag på tillbehör? Tipsa oss här! Den finns under produktinformation på varje artikel i vår e-handel
Svar Ja detta går fint. Detta kan din administratör sätt upp åt dig eller hör av dig kundcenter 0771 111 100.
Till kundcenter /om-solar/kundcenter/
Svar Har du har tillgång till nettopris på din användare så hittar du fakturakopierna under menyn: ”Orderöversikt”. Välj fliken skickade ordrar samt öppna upp den order som tillhör den faktura som du letar efter (använd med fördel sökrutan) genom att klicka på ”Visa hela orden” eller ordernamnet. När du är inne på en skickad order så har du alla dokumentet tillhörande orden till höger som PDF filer. Du har även mer information om orden i denna vy. Om du inte har tillgång till fakturor så kontakta din administratör på kontot eller ring vår kundcenter för mer hjälp.
Till kundcenter /om-solar/kundcenter/
Svar Via katalogen som man hittar genom att klicka på produkter i huvudmenyn eller genom att söka sig fram och sen filtrerar för att enkelt hitta det man söker. Du kan också komma till produkter genom att använda sökfältet. Du kan bokstäver och siffror i söket och gör du en tom sökning och trycker på enter kommer du till alla våra produkter i e-handeln
Svar Ja, som inloggad finner du filmer och manualer under tips/trix sidan. https://www.solar.se/tips-och-tricks/
Till filmerna /tips-och-tricks/#instruktionsvideos
Svar Utgångpunkten är att du skall skriva det du letar efter. Du kan söka i just den kategorin står i för att få en bättre sökträff. Du söker då endast i den kategorin du står i. Blanda gärna artikelnummer och benämning på produkten du söker efter. Välj sedan kategori eller filter för att få de bästa möjliga sökresultaten. Om du får för få eller fel träffar, ändra ditt sökord för att vara mer omfattande.
Svar Favoriter går inte att dela men alla produktlistor du skapar går alldeles utmärkt att dela. Bara skapa en produktlista och sen väljer Dela listan och sen kan man välja att dela med alla kontakter man har kopplat till sitt kundkonto eller dela med valfri e-postadress.
Svar Fastbox kan beställas mellan kl 7-15:30. Leverans sker inom en timme i zon 1 och 2. Leverans landvägen på normal bilväg. Priset är från 129 kr där fastbox tillgängligt. Se respektive karta för zoner.
Läs mer här /tjanster/logistik/solar-fastbox/
Svar Klicka på ”Leverans” i menyn och sedan ”Välj ny adress”. Dina senaste 5 använda adresser finnas i listan. Du kan även söka efter Solarbutiker eller adresser uppsatta för ditt konto. för att skriva in en ny adress så måste du först söka för att sedan välja "Välj ny adress".
Gör du din order innan kl 18:00 via vår e-handel eller Solar mobile (app) så levereras dina varor som finns på lager nästkommande arbetsdag. Följ länken nedan för att se områden med tidigare orderstopptider.
Orderstopptid Solar /globalassets/se/om-solar/kundservice/solar-stopptider.docx
Ja, du kan exportera en påbörjad order eller en skickad order till Excel. Gå till Orderöversikt. Klicka på en eller flera odrar och välj Export till Excel. Du har nu två val att exportera ut din order. Antingen som en Order eller som en Offert. Det som skiljer dessa två utskrifter i Excel är att i Offert läget så kan du förändra priset genom ett påslag och se vad din förtjänst blir. Se gärna den film som beskriver funktionen som finns lite längre ner under denna sida.
Svar Finns ej på produktsidan, men du kan skriva ut en pdf-katalog med produkter: Se i länk nedanför
PDF-Katalog /katalogsida-pdf/
I den nya e-handeln loggar du in med samma användarnamn och lösenord som du använder i vår befintliga webshop.