Stäng Fastbox Maxi

Din Fastbox är nu en Fastbox Maxi på grund av produkten som är tillagd till din Fastbox. Läs mer om Fastbox via länken:

Fastbox
Spara din kundvagn

Fastbox stängd

{{cart.Info.Name}}

Vad vill du göra med din kundvagn?

Vanliga frågor & svar på nya e-handeln

  • Är det samma användaruppgifter till den nya e-handeln som det är till befintliga?

    Är det samma användaruppgifter till den nya e-handeln som det är till befintliga?

    Svar Ja. Användaruppgifter i form av inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) är det samma för den nya e-handeln som det är för den befintliga.

  • Varför har ni inte kvar listnummer/flikar?

    Varför har ni inte kvar listnummer/flikar?

    Svar I den nya produktstrukturen har vi valt att frångå den tidigare katalogstrukturen och istället valt att bygga upp den produktorienterat. Detta innebär att det är produkten som är i centrum och inte var eller av vem den används. Många av våra kundgrupper använder sig inte av listnummer/flikar så därför har vi valt en mer produktorienterad katalog. Men det går att söka på flik-nummer om så önskas. I den produktorienterade katalogen kan du snabbare hitta dina produkter baserat på funktion/användning. Använd filterfunktionerna för att snabbare hitta produkter i katalogen. Detta gör att listnummer och flikar inte visas eller behövs längre.

  • Jag får hundratals artiklar att scrolla igenom när jag letar. Kan jag göra något åt det?

    Jag får hundratals artiklar att scrolla igenom när jag letar. Kan jag göra något åt det?

    Svar Välj produktkategori för att få fram artikelattribut att filtrera på. Detta gör att du snabbt får få relevanta produkter att välja mellan. Eller så gör du en sökning med produktnamn, e-nummer/artikelnummer och beteckning etc. Ju mer specifikt du söker desto mer relevans får du i sökresultatet. Glöm inte att använda filtrering både i dina sökningar men också i kategorierna/katalogen.

  • Hur använder jag filtreringsfunktionerna?

    Hur använder jag filtreringsfunktionerna?

    Svar Du filtrerar dig fram på konceptartiklar som Solar Plus och Solar Light. Du kan filtrera på om produkterna finns i lager och/eller om det ska vara möjligt att leverera med Fastbox. Även på veckans produkter och utförsäljningsprodukter. På produkt nivå så filtrerar du helt enkelt på de produktegenskaper du söker. Med filtreringen hittar du det du söker på nolltid.

  • Ibland får jag inte upp filtreringsfunktionerna när jag valt en kategori. Varför?

    Ibland får jag inte upp filtreringsfunktionerna när jag valt en kategori. Varför?

    Svar Där vi inte har full artikeldata kommer inte atributfiltreringen att synas. Detta är något vi har stort fokus på och som vi strävar efter att förbättra varje dag.

  • Kan jag snabbt ge feedback och synpunkter på den nya e-handeln?

    Kan jag snabbt ge feedback och synpunkter på den nya e-handeln?

    Svar Om du hittar produktdata som inte stämmer, lämna gärna återkoppling via funktionen ”Stämmer inte artikelinformationen eller har du förslag på tillbehör? Tipsa oss här! Den finns under produktinformation på varje artikel i vår e-handel

  • Kan man ha en användare på olika konton?

    Kan man ha en användare på olika konton?

    Svar Ja detta går fint. Detta kan din administratör sätt upp åt dig eller hör av dig kundcenter 0771 111 100.

    Till kundcenter /om-solar/kundcenter/

  • Hur kommer jag åt fakturakopia e-handeln?

    Hur kommer jag åt fakturakopia e-handeln?

    Svar Har du har tillgång till nettopris på din användare så hittar du fakturakopierna under menyn: ”Orderöversikt”. Välj fliken skickade ordrar samt öppna upp den order som tillhör den faktura som du letar efter (använd med fördel sökrutan) genom att klicka på ”Visa hela orden” eller ordernamnet. När du är inne på en skickad order så har du alla dokumentet tillhörande orden till höger som PDF filer. Du har även mer information om orden i denna vy. Om du inte har tillgång till fakturor så kontakta din administratör på kontot eller ring vår kundcenter för mer hjälp.

    Till kundcenter /om-solar/kundcenter/

  • Vilka returärenden kan du skapa?

    Vilka returärenden kan du skapa?

    Svar Du kan skapa följande ärende digitalt: Leveransavvikelse, garanti, faktura, retur på ej lagerförd material och retur. Tänk på att du måste vara inloggad för att skapa dina ärenden.

  • Finns etikettfunktion i e-handeln?

    Finns etikettfunktion i e-handeln?

    Svar Etikettfunktion finns endast i vår gamla webshop, kontakta din innesäljare för mer info

  • Vart hittar jag produktlistor och favoriter i appen?

    Vart hittar jag produktlistor och favoriter i appen?

    Svar Dom hittar du under min profil (gubben) upp till vänster. Under varje artikel har du möjligt att lägga till den i en produktlista eller som favorit

  • Hur navigerar man i den nya e-handeln?

    Hur navigerar man i den nya e-handeln?

    Svar Via katalogen som man hittar genom att klicka på produkter i huvudmenyn eller genom att söka sig fram och sen filtrerar för att enkelt hitta det man söker. Du kan också komma till produkter genom att använda sökfältet. Du kan bokstäver och siffror i söket och gör du en tom sökning och trycker på enter kommer du till alla våra produkter i e-handeln

  • Finns det något material tillgängligt där man enkelt kan lära sig de nya funktionera?

    Finns det något material tillgängligt där man enkelt kan lära sig de nya funktionera?

    Svar Ja, som inloggad finner du filmer och manualer under tips/trix sidan. https://www.solar.se/tips-och-tricks/

    Till filmerna /tips-och-tricks/#instruktionsvideos

  • Hur fungerar sökfunktionen?

    Hur fungerar sökfunktionen?

    Svar Utgångpunkten är att du skall skriva det du letar efter. Du kan söka i just den kategorin står i för att få en bättre sökträff. Du söker då endast i den kategorin du står i. Blanda gärna artikelnummer och benämning på produkten du söker efter. Välj sedan kategori eller filter för att få de bästa möjliga sökresultaten. Om du får för få eller fel träffar, ändra ditt sökord för att vara mer omfattande.

  • Hur delar jag mina produktlistor och favoriter?

    Hur delar jag mina produktlistor och favoriter?

    Svar Favoriter går inte att dela men alla produktlistor du skapar går alldeles utmärkt att dela. Bara skapa en produktlista och sen väljer Dela listan och sen kan man välja att dela med alla kontakter man har kopplat till sitt kundkonto eller dela med valfri e-postadress.

  • Hur märker jag min order? Vart ändrar jag ordernamn?

    Hur märker jag min order? Vart ändrar jag ordernamn?

    Svar Gå till kassan för att sedan ändra ”Ordernamn” som du finner längst upp till vänster (bredvid Solar-loggan”). Sudda bort ” Referens / Märkning” och döp din order.

  • Vad är en ”Fastbox order”?

    Vad är en ”Fastbox order”?

    Svar Fastbox kan beställas mellan kl 7-15:30. Leverans sker inom en timme i zon 1 och 2. Leverans landvägen på normal bilväg. Priset är från 129 kr där fastbox tillgängligt. Se respektive karta för zoner.

    Läs mer här /tjanster/logistik/solar-fastbox/

  • Hur ändrar jag leveransadress?

    Hur ändrar jag leveransadress?

    Svar Klicka på ”Leverans” i menyn och sedan ”Välj ny adress”. Dina senaste 5 använda adresser finnas i listan. Du kan även söka efter Solarbutiker eller adresser uppsatta för ditt konto. för att skriva in en ny adress så måste du först söka för att sedan välja "Välj ny adress".

  • Skriva in en ny leveransadress?

    Skriva in en ny leveransadress?

    Svar Funktionen är baserad på google maps adressfunktion. Viktigt att skriva in postnr med 6 siffror - xxx xx annars kommer du inte kunna skicka orden.

  • När måste jag senast lägga min order på artiklar i lager för att få dom dagen efter?

    När måste jag senast lägga min order på artiklar i lager för att få dom dagen efter?

    Gör du din order innan kl 18:00 via vår e-handel eller Solar mobile (app) så levereras dina varor som finns på lager nästkommande arbetsdag. Följ länken nedan för att se områden med tidigare orderstopptider.

    Orderstopptid Solar /globalassets/se/om-solar/kundservice/solar-stopptider.docx

  • Kan jag exportera en order till Excel?

    Kan jag exportera en order till Excel?

    Ja, du kan exportera en påbörjad order eller en skickad order till Excel. Gå till Orderöversikt. Klicka på en eller flera odrar och välj Export till Excel. Du har nu två val att exportera ut din order. Antingen som en Order eller som en Offert. Det som skiljer dessa två utskrifter i Excel är att i Offert läget så kan du förändra priset genom ett påslag och se vad din förtjänst blir. Se gärna den film som beskriver funktionen som finns lite längre ner under denna sida.

  • Kan man skriva ut produktblad i nya e-handeln?

    Kan man skriva ut produktblad i nya e-handeln?

    Svar Finns ej på produktsidan, men du kan skriva ut en pdf-katalog med produkter: Se i länk nedanför

    PDF-Katalog /katalogsida-pdf/

Ny e-handel

I den nya e-handeln loggar du in med samma användarnamn och lösenord som du använder i vår befintliga webshop.

Logga in & handla