Spara din kundvagn

Fastbox stängd

{{cart.Info.Name}}

Vad vill du göra med din kundvagn?

Total Cost of Ownership

Mer kontroll och bättre lönsamhet

 

 

 

 

Kontakta oss för genomgång

Lägre kostnader

Minska svinnet, minska administrationen och minska kostnaderna – och få mer tid över till er kärnverksamhet

Säkrare leveranser

Som partner till er, tar vi ett medansvar för att ni har rätt produkter i lager – när ni behöver dem. Upplev en smidigare vardag och mindre bundet kapital.

Bättre överblick

Många företag har dålig koll på sina egna inköp. Vi ger er insynen och översikten ni behöver – och säger till hurnär ni kan nå bättre resultat.

Mer kontroll och bättre lönsamhet

Vi på Solar hjälper dig inte bara med leverans av rätt produkter – vi kan också hjälpa ditt företag att förbättra er affär. Genom att fokusera på TCO, Total Cost of Ownership, får ni bättre kontroll samtidigt som ni sänker era totala kostnader. Kontakta oss redan i dag för att få en kalkyl på hur mycket ni kan spara.

Vad är TCO och hur kan det hjälpa dig?

Total Cost of Ownership (TCO) är ett holistiskt sätt att se på din affär, där du fokuserar på de totala kostnaderna för dina inköp. I stället för att enbart fokusera på priserna för materialinköp hjälper vi dig att se över hela din kedja. Vi hjälper dig att skapa ett optimalt materialflöde med färre leverantörer, mindre lagerbindning och ökad lönsamhet.

Tre enkla steg att komma igång

Att komma i gång med TCO är inte svårt. Alla företag kan göra det, och vårt team av experter hjälper dig genom hela processen.

1.

Ta kontakt med din Solarsäljare.

Tillsammans gör ni en kalkyl på vad ditt företag kan spara genom att fokusera på TCO.

Kontakta oss

2.

Arbetet inleds med att Solars TCO-team analyserar er verksamhet och era inköp för att se vilka insatser som är viktigast.

Vi kommer bland annat med förslag på hur vi kan minska antalet leverantörer och optimera och effektivisera ert lager.

3.

När vi hittat vägen framåt bör ert företag se konkreta resultat av arbetet inom ett kvartal.

Ni utser en ansvarig och vi sätter gemensamma mål att jobba mot. Tillsammans med Solar har ni sedan kvartalsvisa avstämningar där vi följer utvecklingen och säkerställer att ni fortsätter gå i rätt riktning.

”Många företag har inte den nödvändiga överblicken gällande deras indirekta kostnader, hur de handlar och hur mycket kostnader köpen totalt sett innebär. Vi kan bidra med den kunskapen, vilket gör företaget mer effektivt och lönsamt – samtidigt som miljöpåverkan minimeras.”

- Lars Lange Andersen, Sales Director, Solar Industry, MRO

/globalassets/images/800x400/tail_spend_boxes_800x400.jpg

Tail Spend, små inköp med stor påverkan

C-artiklar står ofta för en femtedel av företagets inköpskostnader – men för *80 % av inköpsadministrationen. Vi hjälper dig att minimera antalet leverantörer och leveranser av C-artiklar, vilket ofta gör en drastisk skillnad på sista raden.

Testa så får du se.

 

När en leverantör räcker

Den danska livsmedelsproducenten Flensted har optimerat sitt inköpssystem tillsammans med Solar. Genom att synliggöra den totala kostnaden (TCO) har man uppnått ökad transparens och bättre kontroll.
Läs om lösningen hos Flensted

SCADA stärker konkurrenskraften med specialpaketerade leveranser

SCADA International effektiviserar inköp, produktion och bokföring med Kitbox från Solar. Vinsten är så stor att företaget kan vänta med att nyanställa, säger COO Jens Vanting Bagger.
Läs mer
/globalassets/images/smarthome-images/green_nature_with_glassglobe_2880x1000.jpg

Minska din miljöpåverkan

Då transporter är en av våra klimatbovar, är TCO ett effektivt sätt att minska företagets miljöpåverkan. Vi på Solar har flera smarta leverans- och logistiktjänster som är framtagna för att optimera våra kunders materialflöden.
I stället för att ta emot många mindre leveranser, kan du få färre och bättre planerade transporter utan onödiga engångsförpackningar och överflödigt emballage. Sammantaget kommer TCO att minska era kostnader och framförallt göra skillnad för ert klimatavtryck.

Kanban

Vill du ha en effektivare lagerlösning med optimal inventering för ditt projekt? Vi kan lösa detta åt dig med vår Kanban-lagringslösning. Den kräver varken wifi eller programvara.
Läs mer

VMI

Med lagerhanteringssystemet VMI har du rätt vara på rätt plats och tid. Du får en effektivare arbetsdag och lägre kostnader – så att den dagliga verksamheten blir mer lönsam.
Läs mer

Lagerautomat

Lagerautomat säkerställer transparent konsumtion och insikt. Det kommer att minimera tiden som läggs på varubeställning, godsmottagning, fakturering och intern logistik.
Läs mer

Hög kvalitet till rätt pris

Täcker upp till 80% av ditt dagliga behov. Alltid till rätt pris och alltid på lager.
Läs mer

Proffskablar till konkurrenskraftiga priser

Professionella på konkurrenskraftiga priser
Läs mer

Industribelysning för alla typer av miljöer

Våra produkter inom industribelysning är noga handplockade och här finns rätt sorts belysning för alla typer av industrimiljöer.
Läs mer

Proffsverktyg med snabb leverans

högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser
Läs mer

Behöver du hjälp?

Ring 0771-111 100 -  En kontaktväg för alla dina ärenden.

Oavsett om du behöver hjälp med att lägga order, få teknisk rådgivning eller hjälp med returer och reklamationer så finns vi där för dig.  Du kan även maila oss på kundcenter@solar.se

Sommaröppettider mån - fre: 07.00-16.00

kontakta kundcenter