I detta nummer tar vi dig med bakom kulisserna i vår nya 24/7-butik i Gällivare och ger en förhandskik på vårt kommande logistikcenter i Kumla – två satsningar som gör det enklare för dig som kund. Du möter Mikael Ångman, som är tillbaka på Solar med uppdraget att driva den gröna omställningen, och vi får se hur Solar LIght bidragit med ljusdesign till Göteborgs spektakulära Lakehouse.
Vi bjuder också på tips från vår e-handelsspecialist, en spännande tillbakablick på Gustavsbergs 200-åriga historia och nyheter från Siemens. Dessutom berättar vi om samarbeten på hög höjd och vårt engagemang för familjer på Ronald McDonald Hus. Självklart laddar vi även för Göteborgsvarvet med hela 500 löpare i Team Solar!
Alla företag brukar hävda att de har kunderna i fokus. Men vad betyder det egentligen? Jag kan inte tala för andra, men jag kan berätta vad det innebär för oss på Solar.
Vi verkar i en traditionell bransch, där mycket görs på samma sätt som det alltid har gjort. Och visst funkar det. Men är det verkligen den bästa vägen?
Mikael Ångman började på Solar i mitten av 90-talet. Efter 13 år på annat håll i branschen är han nu tillbaka, som chef för Special Sales. Hans uppdrag är tydligt: att påskynda den gröna omställningen och förbättra lönsamheten – för dig och dina kunder.
Lakehouse är en av de mest spektakulära byggnader som rests i Göteborg under de senaste åren. Det är en unik fastighet och teamet på Solar Light är stolta över att ha bidragit med ljusdesign, projektering och leverans av armaturer.